El Consell de Ministres ha autoritzat les obres de millora del tram ferroviari entre l’Ametlla de Mar i el Camp de Tarragona, en el marc del desenvolupament del Corredor Mediterrani. En concret, s’autoritza el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana a licitar, a través d’Adif, el projecte de millora de les instal·lacions de seguretat i senyalització d’aquest tram, per valor estimat de 15,6 milions d’euros i un termini d’execució de dotze mesos.
El projecte preveu la reinstal·lació dels elements situats sobre la via, després del canvi d’ample del tram. L’Estat ha donat llum verda a les instal·lacions de senyalització en el tram de Castelló a l’Ametlla de Mar i en el ramal de Tortosa-L’Aldea-Amposta per més de 69 milions d’euros.
Amb un termini d’execució de 22 mesos, entre els objectius principals del projecte, destaca possibilitar la implantació de l’ample estàndard per a les circulacions de mercaderies i de viatgers, la renovació de les actuals instal·lacions per augmentar la seva disponibilitat i fiabilitat, així com l’increment de la capacitat i la regularitat del trànsit ferroviari, el que contribuirà a optimitzar i racionalitzar l’explotació ferroviària d’acord amb els escenaris futurs, segons informen fonts de Foment.
També es pretenen millorar els paràmetres de fiabilitat de les instal·lacions de senyalització, en incorporar nous enclavaments a les onze estacions del tram, xarxes de cablejat amb factor de reducció, circuits de via d’última generació, obra civil, noves escomeses d’energia i interfícies dels enclavaments amb l’equipament ERTMS.