El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana ha licitat el contracte de serveis per a redactar el projecte de traçat i construcció de l’últim tram de l’autovia A-27, entre l’enllaç de Lilla i l’enllaç amb l’autopista AP-2, a Montblanc. El pressupost és de 1,1 milions d’euros.
Actualment, ja estan en servei 23 km de l’A-27 entre Tarragona i Valls i es troben en execució les obres del tram entre la variant de Valls i Lilla (Montblanc), que el ministre va visitar el passat 4 de març. Així doncs, aquest projecte tindrà el seu inici a l’enllaç de Lilla, punt final del tram actualment en execució, i amb una longitud aproximada de 5,5 km finalitzarà a l’enllaç amb l’AP-2 a l’altura de Montblanc.
L’abast del projecte inclou reconfigurar l’enllaç entre la N-240 / A-27 i l’AP-2 a Montblanc per facilitar la transferència de trànsit entre les dues infraestructures. La seva configuració actual no resultarà apropiada després de l’augment de trànsit que previsiblement es produirà amb l’alliberament de peatge de l’autopista AP-2, al setembre.
La solució serà d’autovia, amb la mateixa secció que s’ha construït en els trams anteriors de l’A-27, i com a punt singular contempla la cruïlla de les vies de l’AVE Madrid-Tarragona-Barcelona mitjançant un pas inferior.
Segons el Ministeri, l’autovia A-27 serà una via alternativa de gran capacitat de la carretera N-240 entre Tarragona i Montblanc, millorant el flux de comunicacions per carretera des de i cap al Port de Tarragona.