1.750.000 euros. És l’impacte de la primera campanya de Bons Comerç TGN. La iniciativa, que ha superat les expectatives inicials, ha comportat un increment del 15-20% de les vendes respecte anys anteriors sense aquests estímuls. La conselleria de Comerç diu que l’engranatge ja està a punt per noves edicions. Tot dependrà de si hi ha disponibilitat econòmica.
95.000 bons bescanviats en unes 30.000 operacions. Entrant al detall, la despesa mitjana per bo bescanviat ha estat de 18,56 euros i, la mitjana de la compra amb bons, de gairebé 59 euros. Tot plegat fa que l’impacte econòmic de la campanya s’hagi estimat en 1.750.000 euros. La conselleria de Comerç es mostra molt satisfeta pel resultat i també pel bon funcionament del sistema, l’agilitat i l’ambient que s’ha respirat als carrers de Tarragona mentre ha durat la campanya, a l’entorn de les festes.
El conseller Dídac Nadal ha explicat que s’ha aconseguit el principal objectiu: reactivar el comerç de proximitat. Admet que calen més Bons Comerç i que ho proposaran per enguany, tot i ser conscient que el principal escull és el de disposar de diners.
La dinamitzadora de la Via T, Judit Sentís, afirma que s’han superat les expectatives. Els Bons Comerç han ajudat molts empresaris en un moment molt delicat. Espera que hi hagi una segona edició.
Uns 200 establiments han participat en aquesta primera campanya.