Les contractacions de repartidors han caigut en picat amb l’entrada en vigor de la nova ‘Llei Rider‘, que ha de regular la situació dels repartidors de plataformes com Uber Eats o Deliveroo. “De 115 repartidors que érem a Tarragona, només han quedat 5 contractats. Però no perquè l’empresa hagi volgut, sinó perquè els ha interessat el contracte”, ha explicat José González, secretari de la cooperativa LogiveryTarraco.

La nova llei obliga les empreses a contractar aquests treballadors, que abans eren autònoms. “Però ho fan a través de subcontractacions molt precàries, no podem viure amb 500 euros al mes“, ha manifestat González. Per aquest motiu, els ‘riders’ asseguren que la nova llei és una “mentida” i que “empitjora la nostra situació”.

Aplicacions aturades per falta de repartidors

La nova llei va entrar en vigor el passar 12 d’agost, però dies després ja s’han començat a notar les conseqüències. Aquest cap de setmana, per exemple, una reconeguda aplicació es trobava fora de servei per falta de repartidors. “Ens estem buscant un altre ofici perquè així no podem viure”, ha acabt dient González.