La Diputació ha aprovat aquest dimecres l’expedient de contractació de les obres de la rotonda d’accés al nou Centre Penitenciari de Mas d’Enric.

La comissió de serveis generals, contractació i expropiacions de l’ens supramunicipal ha donat llum verda per començar a licitar aquesta construcció.

Ho ha anunciat l’alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, en una entrevista a Tarragona Ràdio.

Ara fa uns mesos es va signar el conveni per impulsar diverses actuacions a l’entorn de la presó. El van firmar la Diputació, el departament de Justícia i els ajuntaments de El Catllar i Tarragona. L’alcalde de Tarragona s’ha felicitat que un tema que s’eternitzava comenci a agafar velocitat de creuer.

 La Diputació de Tarragona avançarà un 1 milió d’euros per construir la gran rotonda i un vial d’accés al nou centre penitenciari.

Després el departament de Justícia de la Generalitat retornarà els diners en diferents anualitats.

L’ajuntament recepcionarà la rotonda i facilitarà els terrenys necessaris per fer el vial.

El centre penitenciari de Mas d’Enric ja es troba operatiu

però es manté la intenció de posar-lo en marxa

durant el segon semestre de 2015.

El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya publicava divendres l’Ordre per la qual s’estableix formalment la posada en marxa de Mas d’Enric com a centre penitenciari a efectes organitzatius, administratius i de funcionament.