La prova pilot de la OAC mòbil s’ha desplaçat aquest divendres a Tarragona. El vehicle permet oferir atenció i ajuda sobre tràmits i serveis de la Generalitat. Aquest any es licitarà per tal que el primer trimestre de 2026 s’implementi de forma definitiva.

El govern de la Generalitat ha desplegat un nou model d’atenció ciutadana amb nous canals presencials i digitals. El conseller de la presidència, Albert Dalmau, s’ha desplaçat fins a Tarragona per donar-ho a conèixer. Amb aquest nou model volen apropar els serveis públics a les persones. L’objectiu és oferir una atenció ciutadana eficaç i transformar els serveis per fer-los més accessibles. Un equip de 12 persones s’encarreguen d’oferir atenció i ajuda sobre tràmits i serveis de la Generalitat.

Fins a Tarragona s’ha desplaçat la OAC mòbil. El vehicle està equipat amb antenes i amb tecnologia avançada i personal especialitzat que assegura la connectivitat en qualsevol punt. La Generalitat vol establir una relació més propera, àgil i adaptada a les necessitats de la ciutadania.

Els serveis que ofereix l’Oficina d’Atenció Ciutadana van des de l’acompanyament sobre tràmits relacionats amb prestacions socials fins a l’obtenció de certificats digitals.

És una de les accions del pla de transformació digital impulsades per la Secretaria de Telecomunicació i Transformació Digital i de l’estrategia de reforma dels serveis públics i de l’Administració engegada pel Govern de Catalunya. Volen lluitar contra la bretxa digital i l’exclusió social en matèria digital.