powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.
La història ens situa en un vaixell ple de nens. Els seus pares republicans els van embarcar per salvar-los de la Guerra Civil. Van sortir del foc per caure a les brases.
Dalt del vaixell, que navega cap a la ciutat de Morelia, Mèxic, dos adolescents celebren jocs mortals per a tractar d’evadir-se del seu context per mitjà del fantasiós i macabre món que han creat entre els dos. En els jocs, emergeix la terrible quotidianitat de la vida dels 454 nens del vaixell, la premonició del que els espera: el franquisme, l’oligarquia derivada de la transició, la corrupció contemporània, els maltractaments de l’orfenat en l’exili, les cartes dels pares penedits, les històries de les víctimes del director de l’internat, un hispanòfob antirepublicà. Molts dels nens van morir a l’orfanant per la negligència, mal tracte i males condicions en què vivien. Els supervivents ja no van poder tornar a una casa franquista.
Albert Tola, el dramaturg, admet que té tendència a escriure sobre temes de recuperació de la memòria històrica: “la meva família va estar marcada per aquesta època”. Tot i el dramatisme dels fets, l’obra té una narrativa poètica que manté la intensitat emocional però la fa païble a l’espectador.
L’obra es podrà veure aquest divendres, dissabte i diumenge a la sala del carrer Armanyà.