Marta Domènech, directora de turisme de la Generalitat
Gencat.cat Credit: Gencat

El 2022 deixa un bon impacte turístic a la demarcació i es confirma com l’any de la remuntada. Així ho assegura la directora general de Turisme de la Generalitat de Catalunya, Marta Domènech, qui ha apuntat que el territori ha tornat a registrar xifres prepandèmiques que
suposen un punt d’inflexió en el model turístic tarragoní.
El mercat domèstic català, el turista de la resta de l’Estat o el viatger procedent de Regne Unit o Irlanda, segueixen sent els més importants a nivell d’estada, despesa i durada a la demarcació.
En una entrevista a Tarragona Ràdio, Domènech ha explicat que un dels reptes és ara situar la destinació tarragonina com a referent en turisme enogastronòmic.
Diu que cal traslladar als operadors un nou model basat en una oferta de més qualitat i diversificada, menys concentrada territorialment i més desestacionalitzada. En aquest sentit, apunta que Port Aventura és un atractiu que pot provocar un canvi de model, juntament amb l’àmbit rural, que permeti deixar de parlar de ‘turisme de temporada’.

Marta Domènech fa poc més d’un any que ocupa la posició de directora general de Turisme de Catalunya, un càrrec que depèn del Departament d’Empresa i Treball. Assenyala que segueixen treballant en la gestió de la sobredosi de turistes, l’inici de la remodelació del model turístic català i la professionalització del sector. A Catalunya, l’acumulat del 2022 ha registrat prop de 81 milions de pernoctacions amb 72 milions d’arribades, amb xifres tancades a 31 d’octubre.