powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

Fer passar les mercaderies per la variant fins a l’estació del Camp de Tarragona i d’aquí a l’Arboç aprofitant la línia de l’AVE. És la proposta temporal que fa la plataforma Mercaderies per l’Interior mentre no arribi una solució definitiva que tregui aquests combois de la costa. L’entitat demana a l’Estat que ho estudiï tot considerant que és una alternativa viable.

La solució definitiva per treure les mercaderies de la costa pot trigar encara entre 15 i 20 anys. Mentrestant, però, la plataforma civil que abandera la lluita fa una proposta de caràcter temporal per atacar la problemàtica. Així, aposta per fer passar els trens de mercaderies nus de Vila-seca en amunt fins arribar a l’estació de La Secuita i, d’aquí, aprofitar el traçat de l’AVE fins a l’Arboç. Allà ja es podria fer la connexió amb la línia convencional. El primer tram té un escull, que és la pendent, però la plataforma Mercaderies per l’Interior aposta per col·locar-hi una doble tractora.

En una entrevista a Tarragona Ràdio, el portaveu de l’entitat, Eugeni Sedano, ha explicat que pels 20 quilòmetres des de l’Estació del Camp a l’Arboç hi podrien passar passatgers i mercaderies, si no totes, una bona part d’elles. Sedano destaca que aquesta solució temporal, a banda d’alliberar Tarragona i altres localitats del pas d’aquests trens, permetria el retorn a l’estació de la ciutat de trens d’altes prestacions com l’Euromed o l’ALVIA.

L’Estat, la Generalitat i l’Ajuntament de Tarragona ja coneixen la proposta, que també seria una bona solució pels càmpings.