Mercaderies per l’Interior demana la intervenció de la coordinadora europea del Corredor Mediterrani, Iveta Radicová, per reconèixer el pas de mercaderies per zones poblades com una “situació insostenible als habitants de Tarragona a llarg termini”. Associació Tarragona Avança insta la responsable de la UE a fer pressió davant les autoritats espanyoles per trobar una solució alternativa a l’actual trànsit de mercaderies ferroviàries per zones poblades de Tarragona. El passat mes de juny, l’entitat li va enviar un informe on detalla els riscos per a la salut, el medi ambient, l’economia, el turisme i el patrimoni històric que suposa el pas de combois de mercaderies. Ricardovà va respondre la plataforma amb una carta on reconeix la “situació insostenible que crea als habitants de Tarragona a llarg termini” aquesta problemàtica i assegura que estarà en contacte amb ADIF “en un esforç per aclarir la planificació posterior sobre l’alternativa prevista a les proximitats del Camp de Tarragona”. A la carta, la coordinadora europea també afirma que està plenament d’acord que l’alternativa interior contribuiria a mitigar l’acumulació de diversos tipus de trànsit al llarg de la saturada línia convencional. Si el trànsit augmenta com s’espera, la solució alternativa hauria de permetre la segregació del trànsit de mercaderies i de passatgers”. Però la resposta de Radicová ha decebut a l’entitat perquè considera que és “massa imprecisa i feble”, dóna suport al projecte actual d’ADIF i ignora les preocupacions expressades per la plataforma. Els representants de Mercaderies per l’Interior acaben d’enviar a Radicová una carta de resposta on li demanen, de nou, una reunió per explicar-li personalment el seu punt de vista: el suport a un corredor mediterrani “ben planificat, executat i respectuós amb les persones”. Li recorden que “la legislació de la UE no permet de cap manera el desenvolupament i el finançament de projectes que no siguin sostenibles i que ataquin el medi ambient i la vida i la salut de les persones”.
La carta de la plataforma demana a Radicová que torni a valorar els perjudicis del desenvolupament del tercer carril i insti a ADIF a accelerar el projecte per trobar un recorregut alternatiu. El text conclou reclamant-li que posi “limitacions reals” a qualsevol tram del corredor mediterrani que passa per zones densament poblades per evitar posar en risc vides, salut, medi ambient i patrimoni.