La plataforma Mercaderies per l’Interior ja té el suport explícit dels principals agents econòmics del territori. Les patronals, les cambres de Tarragona i Reus, la indústria química i el Port reclamen una solució per alliberar la línia ferroviària de la costa del pas d’aquestes matèries. Una Autoritat Portuària que, de fet, ja treballa per reordenar l’actual sortida ferroviària.

Dos anys després d’un primer intent, la plataforma Mercaderies per l’Interior ha aconseguit que els agents empresarials del territori s’afegeixin formalment a la seva lluita. Així, les patronals CEPTA i PIMEC, les cambres de Tarragona i Reus, l’AEQT i el Port han segellat el seu compromís per reclamar una alternativa urgent al transport de mercaderies perquè deixin de passar per la línia de la costa. L’Autoritat Portuària ha aprofitat per avançar que té en marxa un grup de treball amb l’Estat per reordenar la sortida ferroviària de les matèries. Josep Maria Cruset espera que aviat en surtin les primeres propostes a nivell tècnic.

El portaveu de la plataforma Mercaderies per l’Interior, Eugeni Sedano, ha celebrat l’acord i l’anunci del Ministeri de crear una comissió tècnica per estudiar traçats alternatius. Reclama formar-ne part.

El president de l’AEQT, Rubén Folgado, ha destacat el consens i recalca que el tercer fil és necessari, i que ha de ser provisional.

Admeten que el Corredor Mediterrani és necessari i prioritari però tenen clar que els tràfics que no siguin de viatgers han de passar per l’interior.