El 30 de setembre és la data prevista de l’inici de les obres que Adif executarà al túnel de Roda de Barà, que comportaran un tall ferroviari per un temps de cinc mesos entre les estacions de Tarragona i Sant Vicenç de Calders. La plataforma Mercaderies per l’Interior mostra la seva preocupació davant la situació dels viatgers i de les conseqüències que suposaran l’adaptació del túnel.
Asseguren que després de les obres el trànsit dels trens de mercaderies incrementarà, ja que la intervenció permetria donar continuïtat al traçat del tercer carril del corredor mediterrani.
José Enrique Vázquez, un dels representants de la plataforma, ha passat pels micròfons de Tarragona Ràdio i ha lamentat la situació.
Amb el pla alternatiu que establirà Renfe per garantir la mobilitat dels viatgers afectats, la plataforma Mercaderies per l’Interior lamenta la situació de les infraestructures a la demarcació de Tarragona. Sobre la solució prevista d’habilitar 84 autobusos diaris per a cobrir el trajecte, Vázquez ha dit que no ajuda a la reducció necessària d’emissions.
Vázquez ha dit que “és imprescindible que tot el territori” estigui unit per mobilitzar-se i reivindicar solucions davant les decisions que, recorden, es decideixen a Madrid. Ha carregat contra el Ministeri de Transició Ecològica per no escoltar les propostes de la plataforma i ha assegurat que “és un no a qualsevol proposta que no sigui la proposta que tenen ells”.
Des de la plataforma, que tenen previst reunir-se amb el ministeri al setembre, asseguren que “és imprescindible que tot el territori estigui unit” per reclamar solucions i contemplen el tramvia com a un mitjà alternatiu per al territori. ‘