La Plataforma Mercaderies per l’Interior proposa que el nou traçat ferroviari, que ha de desplaçar els trens de zones poblades, transcorri en un tram en paral·lel a la Línia d’Alta Velocitat. És un dels corredors que estudia el Ministeri de Mobilitat i Agenda Urbana com alternativa al recorregut per la costa tarragonina.

Mercaderies per l’Interior es decanta per un traçat que parteix del Corredor Mediterrani, després de la intersecció de Vila-seca, i gira cap al Nord fins situar-se al costat de la C-14, a Reus. Des d’allí, el recorregut continua per l’antiga Reus-Roda fins el polígon de Constantí per arribar a l’Estació de Classificació. Després, va a buscar el ramal de la via de viatgers que connecta Vila-seca amb l’Estació del camp de Tarragona. Segueix en paral·lel a la Línia d’Alta Velocitat fins la Pobla de Montornès on se situa al costat de l’AP-7, vorejant el Vendrell. Torna a confluir amb la línia d’Alta Velocitat i a l’Arboç les vies tornen a ser convencionals.

El portaveu de Mercaderies per l’Interior, Eugeni Sedano, explica que aquest recorregut evita tots els nuclis urbans i zones urbanitzades i acompleix altres demandes: Seguir el traçat del bypass de Reus, passar per l’estació de classificació de Constantí. molt utilitzada per la Indústria Química i circumval·lar el Complex petroquímic nord com sol·licita l’AEQT.

Ara fa un any es va licitar i adjudicar l’estudi de viabilitat que haurà de determinar l’alternativa més eficaç. El Ministeri de Mobilitat i Agenda Urbana analitza 3 corredors i 3 alternatives. Entre aquests, la que defensa Mercaderies per l’Interior.

Més notícies: