La Plataforma Mercaderies per l’Interior referma la seva oposició frontal a la proposta d’ADIF d’instal·lar pantalles acústiques a tocar de les vies del tren per mitigar la contaminació acústica que multiplicarà l’entrada en funcionament del Corredor Mediterrani. La plataforma rep amb gran decepció les notícies publicades aquest dimarts sobre les intencions d’ADIF de començar l’adjudicació de les obres l’any vinent, i dona ple suport a la posició ferma dels alcaldes de la Costa Daurada (Tarragona, Altafulla, Torredembarra, Creixell, Roda de Berà, el Vendrell i Calafell), qui s’oposen amb rotunditat a un projecte que, diuen, no representa la solució que vol aparentar.
El portaveu de Mercaderies per l’Interior, Eugeni Sedano, recorda que aquestes pantalles acústiques representaran “un nou mur que partirà en dos les poblacions afectades de la Costa Daurada”, amb una alçada que podria arribar als cinc metres, i valora el projecte com “l’enèsim despropòsit ferroviari a les comarques de Tarragona” per part d’ADIF.
Sedano manifesta que és inacceptable que la decisió de col·locar barreres per al soroll ni tan sols estigui emparada en cap estudi ambiental a la zona”, i argumenta “que no s’hagin tingut en compte les conseqüències negatives que comportarà” en termes d’imatge, paisatge i benestar dels veïns.
La plataforma vol subratllar la falsedat dels arguments dels responsables -qui insisteixen que les pantalles serien l’única solució al problema del soroll per als nuclis de població que viuen a tocar del tren-, i recorda que la solució més lògica i coherent per acabar amb els sorolls i amb la resta d’afectacions i riscos derivats del Corredor no és posar tirites a la ferida, sinó prevenir-la. Proposen dissenyar una línia segregada per als trens de mercaderies lluny de la costa, per un traçat alternatiu per l’interior.