El 2024 ha estat “un molt bon any turístic” per Tarragona. Més 520.000 visitants es van allotjar a la ciutat, el que representa un increment del 2%. D’aquests, 265.000 van escollir un hotel per a la seva estada i 254.000 ho van fer a càmpings. L’Ajuntament valora positivament aquestes xifres de «rècord» mentre segueix treballant en la desestacionalització. Són les dades de l’Observatori Turístic EURECAT, que aquest dijous s’han donat a conèixer en un acte al Centre Cultural de l’Antic Ajuntament.
De fet, l’aposta clara és per desestacionalitzar, que ja s’està notant tenint en compte els increments registrats en els mesos més complicats com i de temporada baixa, com gener, febrer, maig, setembre o desembre, segons ha explicat la consellera de Turisme, Montse Adan. A Tarragona també s’ha detectat un increment de turistes a nivell internacional, com els que venen dels Estats Units, especialment estudiants el mes de gener.
Adan destaca la promoció que s’ha fet darrerament a Fitur i subratlla que properament es farà també promoció de Tarraco25 als mercats de Saragossa, el País Basc i en fires de França. A banda de Tarraco Viva, també es donarà a conèixer el carnaval i altres esdeveniments atractius de la ciutat. Adan fa una valoració molt positiva i parla de «xifres rècord». Ara bé, destaca que treballen per un turisme que sigui sostenible i durant tot l’any.
El mercat català representa més de la meitat del turisme que ens visita
La tècnica de turisme Joana Conesa ha desgranat les dades puntualitzant que s’han registrat 509.000 pernoctacions als hotels i 1,2 milions pel que fa al càmpings, tot i que aquests experimenten un lleu descens, respecte a abans de la pandèmia. L’ocupació mitjana als hotels durant el 2024 ha estat del 62% i als càmpings d’un 50.5% durant el 2024. Als hotels més de la meitat dels turistes són d’àmbit internacional mentre que als càmpings parlem d’un percentatge similar però de turisme nacional.
El mercat català, en general té un pes important, i representa més de la meitat del turisme que visita la ciutat. El primer turisme per procedència és el mercat francès als hotels i el dels Països baixos, alemanys i belgues, sobretot, pel que fa als càmpings.
Gairebé un milió d’euros per desenvolupar el “turisme intel·ligent”
D’altra banda, Tarragona ha estat una de les destinacions escollides per ser ciutat de “turisme intel·ligent”, projecte dotar amb gairebé un milió d’euros del fons Next Generation, que permetran instal·lar a la ciutat mesuradors de fluixos per quantificar on va el turisme. Amb el projecte ConecTarragona, que inclou 22 actuacions a implantar, l’Ajuntament dona un pas més cap a l’excel·lència posant l’enfocament en la tecnologia com a element clau en l’experiència del turista. També es crearà, per exemple, una plataforma única de venda dels serveis culturals, quioscs d’autoservei, o la digitalització d’alguna de les rutes turístiques ja existents. Tot plegat ha d’estar operatiu en un any i mig. La idea és crear un ecosistema intel·ligent per millorar l’experiència dels visitants i, de retruc, també dels propis tarragonins.
- gREAT sTRAITS al Palau de Congressos
- Juan Pablo Orellana: “El creixement econòmic està vinculat a efectes negatius socioambientals”
- KUKIPARTY 9 ANYS
- Tarragona impulsa un procés de treball tècnic per revitalitzar i preservar les Hortes
- Les empreses del complex petroquímic de Tarragona i el sindicat STR veuen l’ecoplanta de Repsol com un model a seguir