Més de 13.200 persones han passat per l’exposició Cartells de la vida moderna. Els orígens de l’art publicitari que el CaixaFòrum Tarragona ha acollit fins aquest diumenge.

La mostra, que va obrir el passat 26 de març, ha tancat les seves portes aquest diumenge 23 de juliol. Els assistents han pogut conèixer la manera en què, cap a l’any 1900, el cartell publicitari es va convertir en un poderós mitjà de comunicació de masses i, a la vegada, en una obra d’art. Tot això, en el marc d’una època de gran transformació social, cultural i estètica, considerada l’inici de la modernitat contemporània. S’hi han exposat 110 peces d’artistes tant espanyols com internacionals, de la talla de Jules Chéret, Ramon Casas o Joaquim Sorolla. Les peces provenen del fons històric de cartells del Museu Nacional d’Art de Catalunya i d’alguns préstecs de centres i col·leccions públics i privats. Durant la temporada, pel Caixafòrum han passat més de 50.000 persones.
La directora de Caixafòrum Tarragona, Glòria Olivé, considera que la xifra de visitants és bona i apunta que les activitats complementàries a la mostra també han tingut una bona acollida.

Les portes del Caixafòrum tanquen a l’agost i tornaran a obrir al setembre. El dia 7 d’aquell mes es donarà a conèixer la nova proposta expositiva que, segons ha avançat Olivé, consistirà en dues exposicions d’àmbit tecnològic.