Un equip multidisciplinari de professors i investigadors de la URV participen en un projecte educatiu per formar estudiants en acció climàtica. Més de 600 alumnes de Tarragona, Cambrils i Vila-seca participen aquest mes de març en les assemblees ciutadanes pel clima, uns fòrums que es fan en altres països. S’hi debaten diverses propostes per respondre a l’emergència climàtica i millorar la sostenibilitat.
Entre altres qüestions, es tracten propostes sobre la qualitat de l’aire, l’aigua, l’energia i el turisme, des de la perspectiva de “l’actual generació de joves” que són qui lideraran, en uns anys, la lluita contra el canvi climàtic.
A les escoles aquestes assemblees pel clima serveixen perquè els alumnes aprenguin a trobar solucions innovadores a les diferents problemàtiques i contribueixin a la transformació social del territori.
Aquest projecte ha comptat amb la participació de més de 600 estudiants, l’equip docent dels centres escolars i 15 investigadors dels departaments de Pedagogia, Geografia i Enginyeria Mecànica de la URV. L’acció que compta amb el finançament de la mateixa URV i la Diputació de Tarragona.
Aquest dilluns al matí s’ha dut a terme la primera assemblea a l’Institut Antoni de Martí i Franquès de Tarragona. Els alumnes han identificat quins són els reptes més importants de les comarques de Tarragona en matèries com l’aire, l’aigua, l’energia i el turisme. En finalitzar han elaborat un decàleg d’accions, de les quals han votat les tres que els han semblat millor.
La coordinadora del projecte, Gisela Cebrián, ha destacat que el fòrum aplica el concepte d’EMPOCLIM – Empoderant la comunitat educativa per adaptar-nos al canvi climàtic-, i que siguin els estudiants que “pensin accions aplicables i concretes”.
Els centres educatius participants són l’Institut La Mar de la Frau de Cambrils; l’Institut Ramon Barbat i Miracle de Vila-seca, i l’Institut Antoni de Martí i Franquès, el Col·legi Sant Pau Apòstol i l’Escola Joan XXIII de Tarragona. Un cop avaluat el projecte, la URV facilitarà tots els continguts a la comunitat educativa a través del web del projecte.