Les places regulades d’aparcament a la ciutat han passat de 1.300 a prop de 4.600 des de l’entrada en funcionament del Pla de Mobilitat l’any 2012.

Un dels objectius és reduir els desplaçaments motoritzats, la contaminació i millorar la circulació per Tarragona.

En un any, s’han fet més de 100 actuacions. Destaca la regulació de l’estacionament a la via pública.

Les zones blaves han disminuït i ara n’hi ha 1.138. Les verdes, amb preferència per als residents, superen la xifra de 2.700. També se n’han creat més d’un miler de taronges entre la zona dels Músics, la Tabacalera i Joan XXIII.

D’altra banda, s’han impulsat aparcaments dissuasius al Cementiri, el Miracle i al costat de les noves instal·lacions de la Urbana. 174 persones es beneficien dels convenis signats amb empreses per facilitar l’estacionament al centre de la ciutat i el pàrquing ‘social’ de Joan XXIII compta amb 218 abonats.

Amb tot, hi ha 15 mil places d’aparcament blanques a Tarragona.

La tinent d’alcalde de mobilitat, Begoña Floría, ha fet balanç del primer any de desplegament del Pla. Diu que tot i les polèmiques sorgides és bo que s’hagi portat a debat públic el tema de la mobilitat sostenible.

 

Xarxa de transport públic

 

En la xarxa de transport públic urbà, s’han creat 6 noves línies. El sistema pioner de pagament a final de mes en funció dels viatges, a través de la T-Avança, ha fet que s’hagin expedit 428 targetes i s’hagin fet més de 8.500 viatges.

L’any vinent, arribarà a empreses i autònoms.

La Unió Europea aportarà 100 mil euros a Tarragona per avaluar el Pla de Mobilitat a través del programa anomenat Push and Pull.