El Consorci del Transport Públic del Camp de Tarragona ha decidit avui incrementar de forma immediata la connexió per autobús en els corredors de mobilitat de la zona. Aquest augment de freqüències suposarà 11 mil noves expedicions anuals i tindrà un cost de 400 mil euros. El finançament previst és cobrir uns 100 mil euros amb els bitllets, mentre que la resta serà assumida per la generalitat. La reunió del consorci s’ha celebrat aquest dilluns a Tarragona i ha estat presidida pel secretari general de mobilitat, Manel Nadal.La trobada ha acordat la incorporació dels municipis de Salou, Cambrils i Vila-seca i el pressupost per enguany que és de 600 mil euros. L’acord és que el 50% serà assumit per la Generalitat, mentre que la resta anirà a càrrec dels municipis consorciats. Els diners calculats per cada municipi s’han fet en funció de la població, un euro per cada habitant. Per tant Tarragona haurà d’aportar 123.584 euros. Nadal ha confirmat també que s’han creat els òrgans de gestió del Consorci i que per tant començarà a ser operatiu de forma immediata.El Secretari General de mobilitat ha posat com exemple de les primeres mesures que s’apliquen l’increment de la freqüència del transport interurbà. Les connexions que tenen prioritat són les que fan de Tarragona i Reus en direcció a la Costa, i a Valls.Pel que fa als objectius a curt termini, el secretari general de mobilitat ha destacat la creació de línies de transport públic amb els polígons industrials de Riu Clar, Constantí i Valls; i la integració de les línies urbanes en el transport entre municipis.Manel Nadal ha recordat que el treball a llarg termini se centra en la integració de tarifes amb el bitllet únic, la incorporació del servei de rodalies de RENFE i l’estudi d’incorporar nous serveis lleugers i fixes al Camp de Tarragona. Pel que fa a la tarifa integrada, Nadal ha recordat que l’objectiu de treball és el 2.007.

Redacció Tarragona Ràdio