Els músics tarragonins Miguel Alberto Cruz i Xavier Pié s’uneixen per enregistrar les seves Rutes particulars.

Pié i Cruz es van conèixer damunt dels escenaris tocant amb Els Pets en un concert a l’Aula Magna de l’antiga Facultat de Lletres, a la plaça Imperial Tàrraco.

Després de moltes actuacions amb altres formacions, a finals dels anys noranta els músics es van reunir per

Tocar i improvisar, Pié amb el saxo i Cruz a la guitarra elèctrica.

Deu anys més tard, al 2009, els dos integrants es van tornar a retrobar als escenaris i van començar a gestar el que avui s’ha convertit en el seu primer disc junts, Rutes.

El treball conté sis composicions, allunyades de la música comercial, amb caràcter elegant i propi. Temes que neixen d’improvisacions irrepetibles i que es converteixen en idees de melodies úniques durant l’enregistrament.

En una entrevista al Matí de Tarragona Ràdio, Cruz i Pié recordaven com la cançó Cruïlles va néixer, precisament, d’una improvisació realitzada durant l’espai del mateix nom que l’any 2012 va emetre aquesta casa. 

El disc ja està disponible al Spotify i es pot adquirir en format CD a la botiga Arsis de Tarragona.