Mirada directa Europa, amb el suport d’Europe Direct Tarragona. Portem dies parlant del retard en l’arribada de les vacunes contra la covid-19. La UE ja ha anunciat que bloquejarà les exportacions de vacunes a la resta del món si en rep menys de les pactades amb les farmacèutiques.
Arran de la disputa amb AstraZeneca, la Comissió Europea aprovarà aquest divendres un nou mecanisme per vigilar el nombre de dosis que s’exporten des de països europeus.
“Es podrà intervenir un enviament si veiem inconsistències amb el nombre de dosis que s’haurien de quedar a la UE”, apunten fonts comunitàries. Des de la Comissió neguen que sigui una “prohibició d’exportació” de vacunes i defensen que només volen “controlar” quines quantitats de cada companyia van a parar a altres països.
També asseguren que la mesura no va dirigida en contra de cap farmacèutica en particular, si bé el mecanisme s’ha proposat arran del conflicte amb AstraZeneca pel retard en les entregues.
Les exportacions de vacunes per “motius humanitaris” estaran exemptes de la restricció que s’aplicarà a partir d’avui i que durarà almenys fins a finals de març.
Farem una pinzellada sobre els plans europeus de recuperació i de resiliència. I les estratègies de la comissió encaminades a la descarbonització i la transició energètica. A Tarragona la Plataforma Hidrogen Verd Catalunya Sud reuneix totes les característiques per poder optar al finançament de fons europeus vinculats al Next Generation.
En parlem amb Carlota Martí Niubó, cap de premsa de la Representació de la Comissió Europea a Barcelona