S’ha publicat l’anunci de licitació del contracte per a la realització d’un estudi dels locals buits del centre comercial urbà de Tarragona. L’objecte d’aquest contracte és la creació d’un cens de locals buits a la ciutat i la presentació d’una diagnosi prèvia del centre comercial urbà. Amb aquestes dades es definirà també l’estratègia a seguir per tal de propiciar la captació d’emprenedors i nous operadors comercials al centre comercial urbà, amb l’objectiu de reduir el nombre de locals buits detectats a la zona. A més, el projecte ha d’incloure un informe jurídic sobre la viabilitat d’aplicar recàrrecs fiscals als locals comercials que no es posin al mercat.

Els objectius principals d’aquest estudi són en primer lloc estimular el comerç, l’activitat econòmica i l’ocupació dels locals buits al centre comercial urbà i, en segon, reduir el nombre de locals buits mitjançant mesures d’incentiu i recàrrecs fiscals, segons les conclusions que determini l’informe jurídic.

Tant la diagnosi com el cens i l’estratègia comercial a seguir es realitzaran en base a la col·laboració públic-privada i en el consens entre l’Ajuntament, l’associació de comerciants, els propietaris de locals i els APIS.

La consellera de Turisme, Promoció Econòmica i Comerç, Montse Adan, ha explicat que “davant la problemàtica que poden ocasionar els locals buits  ens volem avançar per buscar solucions per a dinamitzar i promoure l’activitat i alhora afavorir l’obertura de negocis a locals que ara mateix estan tancats”. Afegeix que “amb aquest estudi volem conèixer la realitat de la ciutat en aquest camp, tenir un punt de partida basat en dades reals, i alhora un assessorament professional sobre el pla d’acció més adient que, a nivell jurídic, també ens indiqui quines mesures podem aplicar per reduir el nombre de locals tancats. També és molt important fixar mesures per evitar-ne més tancaments a futur”.

La consellera ha detallat que “ara mateix una de les nostres preocupacions és l’estat d’alguns locals que no es mantenen en condicions adequades de neteja i imatge per a la nostra ciutat. Volem analitzar quines accions podem activar per garantir que aquests espais s’hagin de mantenir en bones condicions encara no disposin de cap activitat. També cal analitzar que s’està fent a altres ciutats, perquè aquest no és un fenomen exclusiu de Tarragona,  sinó que succeeix a moltes altres ciutats”

A més, “des de Comerç  ja estem treballant en les línies d’acció que seguirem els propers mesos per a dinamitzar Tarragona. Aquest estudi ens facilitarà un assessorament addicional a les tasques que ja estem duent a terme i planificant”.

El pressupost màxim del contracte és de 12.315 euros més l’IVA. El període per a la presentació de les ofertes finalitza el proper dimarts 12 de novembre.