Mossos i Agents Rurals compartiran noves instal·lacions al polígon de Les Gavarres.
L’octubre de 2003, el Consell Plenari de l’Ajuntament de Tarragona va acordar cedir gratuïtament a la Generalitat de Catalunya una finca municipal
de 2.518 m², ubicada entre els carrers Josep Maria Folch i Joan Amades i Gelats i la Plaça Frederic Escofet i Alsina de les Gavarres.
Fins el novembre de l’any 2011, els Mossos d’Esquadra hi van tenir una comissaria la qual va quedar en desús amb l’entrada en funcionament de l’actual
edifici policial ubicat al barri de Campclar de Tarragona. Ara, la recuperació d’aquest espai és fa necessari per tal de donar resposta al futur augment d’efectius i optimitzar el funcionament dels diferents serveis que donen resposta a la Regió Policial del Camp de Tarragona.
L’edifici serà compartit per efectius de l’Àrea Regional de Recursos Operatius (ARRO) dels Mossos d’Esquadra i l’Àrea Bàsica del Tarragonès del Cos d’Agents
Rurals.

En aquest sentit, el director general de la Policia, Pere Ferrer, ha destacat l’objectiu de crear un espai funcional i ben comunicat per tal de fer front
al creixement d’efectius tant dels serveis regionals d’ordre públic com del Cos d’Agents Rurals.

Segons Ferrer, en els darrers quatre anys els mossos han augmentat en un 12% el nombre d’agents a la Regió Policial del Camp de Tarragona, mentre que l’ARRO
ha crescut en un 8% fins arribar als 96 agents que es desplaçaran a aquesta nova ubicació.
El director general de la Policia ha afegit que actualment es disposa del projecte executiu bàsic i de la titularitat de la parcel·la.
D’aquesta manera a continuació s’iniciaran els tràmits per a la licitació del projecte de reforma de l’estructura existent amb l’objectiu de tenir-lo enllestit a mitjans de l’any que ve.
Serà a partir de llavors, ha conclòs el director, que es donarà llum verda a la licitació dels treballs de rehabilitació de l’edifici
actual del polígon les Gavarres i el seu entorn exterior, per tal que comencin durant l’any 2026.
El trasllat al nou edifici de les Gavarres per part dels Agents Rurals forma part del Pla de Bases d’aquest Cos, el qual preveu la renovació de les seus
de treball a tot Catalunya amb l’objectiu d’adaptar-se a l’actual increment d’efectius. 

L’objectiu del Pla de Bases és la millora dels edificis per adequar-los a les necessitat actuals i futures del cos i del país. Així mateix també contempla
augmentar la seva visibilitat i identificació en l’entorn i el paisatge amb tres  models diferents segons els usos. D’aquesta manera, a banda de les seus
regionals, les àrees bàsiques disposaran també d’una base petita i una altra de gran amb 18 i 30 agents respectivament. L’objectiu és tenir els edificis
més preparats per continuar treballant estretament a cada territori.
Les Àrees Bàsiques i les Àrees Regionals s’ubiquen en diferents municipis de cadascuna de les comarques catalanes. A més de ser els centres de treball
dels efectius operatius, també acullen el personal funcionari i laboral adscrit a la Direcció General dels Agents Rurals.

En aquest sentit, la directora general dels Agents Rurals, Elisenda Pérez Esteve, considera que la inversió prevista dins del Pla de Bases, permetrà adaptar-se
a les necessitats actuals d’un cos que creix. La finalitat, afegeix Pérez, és continuar duent a terme la imprescindible tasca de preservació i cura del
medi ambient.

La directora general ha posat de relleu la tasca dels Agents Rurals atès que cada cop és més ingent i requereix d’una major estructura, materials de treball
i un augment del nombre d’efectius i de l’especialització en el medi rural i el medi ambienti. És per això, conclou Pérez, que el proper mes de novembre
un total de 110 aspirants començaran el curs de formació bàsica per accedir al Cos d’Agents Rurals, mentre que al desembre es publicarà la convocatòria
de 127 noves places. Això vol dir que l’any vinent, entre agents treballant i alumnes fent el curs, hi haurà més de 850 Agents Rurals al servei del país
i el seu medi natural.

El passat mes de setembre es van iniciar les corresponents converses entre Patrimoni del departament d’Economia i Hisenda, juntament amb el d’Interior
i l’Àrea de Territori i Patrimoni de l’Ajuntament de Tarragona. Des de llavors, s’estan duent a terme totes les gestions per tal d’accelerar el procés
que ha comportat l’adequació d’aquestes noves dependències. Prèviament a aquests contactes, el delegat del Govern de la Generalitat i la directora d’Interior
a Tarragona van impulsar la creació d’un grup de treball amb el consistori que permetés que aquest projecte pugui ser una realitat en un futur molt pròxim.

El canvi en el règim jurídic dels terrenys per part del consistori municipal, era el pas previ per a la seva cessió a la Generalitat de Catalunya. Un cop
es formalitzi aquest tràmit, el Govern Català disposarà d’un termini màxim de 5 anys per adequar l’edifici existent i posar-lo en servei durant un període
no inferior als trenta anys següents.