Neteja Pública ha incorporat un nou equip d’inspectors de proximitat que vetllaran pel manteniment dels carrers de la ciutat. Aquestes tres persones, que
han passat a formar part de l’equip de Neteja de l’Ajuntament,
comptaran amb tres bicicletes elèctriques.
Es tracta d’un nou programa de gestió de les inspeccions de neteja pública, per tal de fer front a les necessitats detectades, tant les programades com
les sobrevingudes en el dia a dia. El sistema ha de permetre gestionar directament les inspeccions, fer-ne el seguiment i donar resposta al resultat i
fer-ho directament a les corresponents empreses contractades per l’Ajuntament. Les inspeccions poden anar des de control i eliminació d’abocaments de voluminosos habituals, fins a investigació de contenidors de la via pública on sempre hi hagi bosses fora o per exemple, espais molt bruts de manera reiterada, com places i carrers concrets.
La intenció és que la resolució de cada incidència es pugui fer en menys de 2 hores per les inspeccions urgents i menys de 24 hores per les inspeccions
menys greus o urgents.
Els resultats s’hauran de traslladar a informes diaris de la feina duta a terme i s’hauran de poder vincular a les peticions ciutadanes realitzades prèviament
a través de l’EPP, telèfon verd o Guàrdia Urbana.
La consellera de Neteja Pública, Sonia Orts, assegura que amb aquest nou servei la ciutat tindrà una millor assistència a les necessitats diàries de tots i totes i s’aconseguirà una ciutat més neta i més cívica.