Només un 7% del comerç tarragoní té un nivell avançat de digitalització. Un 42% dels negocis de la ciutat s’han iniciat en l’àmbit digital però la immensa majoria o fa poc temps que han fet el pas o el grau d’implantació és baix.
Són les principals conclusions d’un estudi presentat des de Mercats de Tarragona i que ha servit per conèixer la maduresa digital del teixit comercial de la ciutat. A través d’enquestes realitzades durant els mesos de maig i juny, i visites personals, s’ha analitzat la situació d’un total de 160 establiments i parades, majoritàriament del centre però també de la zona de Llevant, Barris Marítims i Torreforta. Els resultats de l’estudi posen de manifest que hi ha marge de millora en la maduresa digital del sector comercial. És per això que s’impulsaran 34 cursos formatius en habilitats i capacitats digitals adreçats específicament al col·lectiu. Montse Farré és representant de Procom Retail, l’empresa que ha dut a terme l’estudi.
La consellera de Comerç i presidenta de Mercats de Tarragona, Montse Adan, destaca que l’adaptació del sector a una societat cada cop més multicanal l’ajudarà a enfortir-lo.
Els 34 cursos s’oferiran en format virtual i estaran sempre a disposició per a poder ser consultats a demanda. L’estudi de maduresa digital s’ha realitzat en el marc del projecte Tarragona Centre Comercial Obert, finançat amb fons Next Generation de la Unió Europea.