La costa tarragonina viu amb un “optimisme contingut” l’inici de les setmanes més fortes d’una temporada d’estiu marcada per l’explosió de nous casos de coronavirus. Les perspectives són “bones”, però les associacions turístiques avisen que “no pot ser que només s’enviïn missatges negatius” i reclamen una “bona campanya de comunicació” per recuperar el turisme estranger.

La Costa Daurada està pendent de la reactivació dels mercats internacionals en un “any de transició” amb ajustaments en els preus per la “sobreoferta turística”. La primera quinzena de juliol, tradicionalment, és un dels termòmetres de la temporada d’estiu per al turisme. El públic nacional ha crescut respecte temporades anteriors, però no suficient per penjar el cartell de complet tal com havien fet anys enrere. Al Càmping La Llosa, a Cambrils, auguren que en les properes setmanes el visitant estranger augmentarà entre un 10 i un 15% respecte a l’estiu passat. Jordi Nolla és el co-propietari de l’establiment.

Nolla ha definit “d’allau” i “bogeria” el volum d’anul·lacions que es va concentrar l’estiu passat i s’ha mostrat a l’expectativa de les indicacions dels diferents mercats europeus a l’hora de recomanar viatjar o evitar visitar el conjunt de l’estat espanyol.

També estan pendents dels moviments dels diferents mercats internacionals a l’Hotel Blaumar, a Salou. El director general del Grup Blaumar, Albert Canadell, ha insistit que tot i les recomanacions de certs països de no viatjar a Catalunya, el sector ha fet “una aposta clara per la seguretat amb protocols covid” i ha fet una crida a la tranquil·litat.

Subratlla que aquest 2021 “és un any de transició”.

Més notícies: