Dades més positives que l’any passat, tot i que molt pendents del turisme internacional i el desenvolupament de la pandèmia. Aquest és el balanç que fa de la temporada estival que fa el gerent del centre comercial Parc Central, Miguel Àngel Rodríguez, que destaca que els responsables de les instal·lacions han sumat nous operadors comercials en el darrers mesos i que esperen assolir el 100% d’ocupació de locals en un mes, el que és “una molt bona notícia”, segons confirma Rodríguez.
De la mateixa manera, el centre comercial es mostra molt a la espera i amatent al comportament del turisme internacional, un dels més forts en aquesta època de l’any. “Som conscients que hem perdut totalment el turista anglès, però confiem en el turisme internacional que prové del mercat francès”, aventura el responsable del centre comercial, que destaca que “encara cal prendre totes les precaucions, com és el cas de les terrasses de l’interior del centre comercial, que encara tenen taules separades i ocupació del 50%”.
Per altra banda, Rodríguez també destaca la importància del comprador habitual d’àmbit local Parc Central i apunta que, a causa de la pandèmia, “hem perdut aquell consumidor que venia a passejar i a veure les novetats, ja que els que venen ara se centren sobretot en adquirir el que necessiten i marxen ràpidament”. El gerent del centre comercial també ha parlat del període de descomptes comercials i ha destacat que “la flexibilització de la temporada de rebaixes ha difuminat l’atenció dels compradors i compradores, però el primer cap de setmana del 25 de juny vam tenir una bona resposta”.
Una placa fotovoltaica per a produir prop del 4% de l’energia del centre comercial.
El centre comercial Parc Central de Tarragona ha instal·lat una placa fotovoltaica amb què produirà energia per autoconsum. Està previst que durant el primer any de funcionament generi el 3,6% del total de l’energia de l’edifici i permeti abastir l’enllumenat de l’edifici, que ocupa 82.000 metres quadrats. La placa fotovoltaica fa 290 metres quadrats i s’ha instal·lat a la coberta transitable de l’edifici.
La instal·lació s’inclou en un projecte d’accions sostenibles en què s’han invertit 1,7 milions d’euros d’inversions i que té per objectiu reduir al màxim la petjada de carboni. A banda, el centre comercial aposta per altres mesures, com la mobilitat sostenible o el reciclatge, per millorar aspectes d’eficiència energètic.