Ricomà aposta per reforçar el parc hoteler de la ciutat i enfortir el turisme social i familiar. Tot i les bones dades amb les que la ciutat ha tancat la temporada d’estiu, l’alcalde i conseller de turisme de l’Ajuntament de Tarragona ha tornat a insistir en la necessitat d’una major oferta hotelera amb més places de màxima categoria. Una situació que espera que s’acabi resolent amb el POUM.
En una entrevista a Tarragona Ràdio, Ricomà ha explicat que donar resposta a la manca de places i equipaments hotelers incidirà en una ciutat més competitiva i impactarà de manera positiva en altres sectors com el comerç i la restauració. L’alcalde ha defensat que cal apostar per un turisme de caràcter més social i familiar i ha posat com a exemple el nou projecte d’alberg a la Ciutat Residencial que, assegura, segueix endavant i s’està executant seguint les previsions dels fons Next Generation.
Ricomà diu que el visitant ha d’identificar Tarragona com una ciutat activa, acollidora i on hi passen coses durant tot l’any. Per això, subratlla que continuaran treballant per desestacionalitzar el turisme i mantenir els mercats i l’activitat turística amb la cultura, el patrimoni i la gastronomia com a eixos importants.
Ricomà espera que la tendència turística sigui de creixement sostenible i sostingut en un futur a la ciutat.
També es posa com a repte millorar l’estratègia digital i el posicionament a les xarxes, un fet que permetrà vendre un model d’experiència com a porta d’entrada al territori i farà allargar les estades als hotels de Tarragona.
Pel que fa a l’aposta de creuers a la ciutat, Ricomà ha dit que el model no es pot comparar amb el d’altres ciutats com Barcelona i ha defensat que el projecte ha ajudat a salvar els mobles a alguns sectors com el dels taxis.
Assenyala, però, que cal prendre mesures per revertir les problemàtiques derivades del consum energètic i la petjada ecològica que podrien causar l’arribada de grans creuers.