La plataforma Per Una Banca Digna Per A La Gent Gran ha posat a disposició de tots els grups polítics de l’Ajuntament de Tarragona una proposta de moció. Aquesta podria arribar al ple municipal d’aquest divendres. La plataforma, que agrupa 28 entitats, vol que el consistori insti les entitats bancàries i financeres que operen a Tarragona a reforçar els recursos d’atenció al client.
Per Una Banca Digna Per A La Gent Gran parla d’un «tracte inhumà», ja que s’ha deixat d’atendre personalment «les persones grans, les de mobilitat reduïda i els afectats per la bretxa digital». Diuen que es veuen abocats a fer servir els caixers automàtics sense saber-ne o sense estar adaptats. Amb tot, avisen que estan exposats a ser robats.
La moció demana garantir una atenció personalitzada a la finestreta durant l’horari que les oficines estiguin obertes. També vol promoure la instal·lació de nous caixers automàtics i evitar-ne el tancament. El text demana que l’Ajuntament faci una campanya informativa per fer arribar als ancians un suport administratiu a l’hora de fer reclamacions pel cobrament de comissions.
El jubilat Carlos San Juan va ser qui va obrir la veda amb una recollida de signatures via Change.org, sota el títol Soy mayor, no idiota, que ha tingut un gran acolliment.
La plataforma assegura que hi ha més d’un milió i mig de persones afectades a Espanya i que, des de 2008, s’ha passat de 45.000 oficines bancàries a unes 20.000.