Pla obert de l'accés principal a l'estació de l'AVE del Camp de Tarragona amb poc moviment de viatgers. Imatge de l'1 de febrer del 2021. (Horitzontal)
Pla obert de l'accés principal a l'estació de l'AVE del Camp de Tarragona amb poc moviment de viatgers. Imatge de l'1 de febrer del 2021. (Horitzontal)

Els alcalde reclamen millores en la connectivitat, 15 anys després de l’arribada de l’AVE al Camp de Tarragona.

Aquest dissabte s’ha complert la data de l’arribada de l’alta velocitat i els alcalde de Perafort i la Secuita fan un crit al cel per tot el que encara està pendent. Se senten sols i asseguren que el Govern Català i el de l’Estat no han fet les deures.

Diuen que en cada aniversari de l’arribada de l’AVE viuen ‘el dia de la marmota’ ja que les promeses de les administracions catalana i estatal any rere any, no és compleixen.

L’estació del Camp de Tarragona es va situar en el seu moment a 10 quilòmetres de la capital i, en aquest sentit, segueix pendent millorar les connexions amb la costa, i el transport públic. 

Pla general d’un passatger que camina amb una maleta després d’aparcar el seu vehicle en el voral de la carretera d’accés a l’estació de l’AVE del Camp de Tarragona.

El batlle de la Secuita, Eudald Roca, recorda també que ADIF no ha resolt 15 anys després la planificació urbanística de l’entorn de l’Estació. La pròpia estació té moltes mancances, com ara la majoria de locals tancats, a excepció d’un bar i algun altre negoci.

Roca reclama al gestor d’infraestructures ferroviàries que liciti els locals buits a un preu raonable, i que facin els deures pendents.

Coincideix plenament l’alcalde de Perafort, Joan Martí i Pla, que fa una crida a la resta d’ajuntaments del Camp i al govern de l’Estat a què es creguin l’estació, i que no visquin d’esquenes i aliens a les necessitats d’aquesta infraestructura.

Els batlles de la Secuita i Perafort han rebut el suport de la Cambra de Comerç de Tarragona, i reclamen el mateix per part de la Diputació de Tarragona, l’Estat i la Generalitat.