L’Aeroport de Reus s’ha de convertir en un aeroport de referència dels vols punt a punt per poder descarregar el de Barcelona. La seva ampliació portarà aquí més trànsit. Així ho defensa PIMEC, que pensa que l’aeròdrom reusenc, juntament amb els de Girona i Lleida-Alguaire, necessita més inversions perquè hi pugui créixer l’activitat.

Els vols punt a punt són aquells que es fan sense transbordament, recorreguts directes que acostumen a operar companyies de baix cost. Per la patronal de les Petites i Mitjanes Empreses, aquestes connexions haurien de guanyar pes als anomenats aeroports secundaris, com seria el de Reus. El president de PIMEC, Antoni Cañete, ho ha manifestat de visita a Tarragona, on ha fet balanç dels seus primers 100 dies de mandat.

Cañete explica que tots els països o regions importants tenen més d’un aeroport de referència i que Catalunya no pot permetre que tots els tràfics pivotin al voltant del Prat. Creu que el de Barcelona necessita créixer amb consens i de manera respectuosa i esdevenir un hub transoceànic. Per descongestionar-lo de l’increment d’activitat, els aeroports de Reus, Girona i Lleida haurien de rellançar-se i ser referents dels vols punt a punt.

D’altra banda, Cañete s’ha referit a la proposta de Tren-Tram i ha recordat que han acordat amb la Generalitat crear un grup de treball per aconseguir els màxims consensos. Per la patronal, el projecte actual és millorable i ha presentat al·legacions a través dels seus afiliats, com és la Federació de l’Autotransport de Tarragona.