PIMEC defensa un Pacte Nacional pel Turisme que doni passes endavant cap a l’economia del visitant i que reforci el paper de les pimes com a motor de transformació i innovació del sector. Al llarg d’una jornada sota el títol “Bases per a un pacte nacional pel turisme”, el president de la patronal ha posat de manifest que “el turisme és un motor de la nostra economia, ja que representa el 13% del PIB”, i ha afegit que l’afectació de la pandèmia en el sector fa necessari analitzar la situació de les pimes turístiques per “posar les bases de quina ha de ser l’estratègia i el full de ruta a seguir en la transformació del turisme, aprofitant els canvis i els reptes actuals per sortir reforçats”.

Cañete creu que Catalunya pot aportar molt valor afegit com a destinació competitiva, sostenible, digital, resilient i equitativa i ha defensat mantenir-la com a destí reconegut i com a un exemple de model de negoci, emmarcat en els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’Agenda 2030 de Nacions Unides. “Catalunya ha estat líder turística mundial gràcies a l’emprenedoria i la visió de les pimes i els professionals que sustenten la seva activitat”, ha conclòs la seva ponència.

En la seva intervenció, el conseller d’Economia i Hisenda, Jaume Giró, ha recordat que la indústria turística catalana ha anat creixent fins a convertir Catalunya en un destí mundial que genera 20.000 milions d’euros, ocupa 450.000 persones i rep 39,5 milions de visitants a l’any, la meitat dels quals són estrangers.

Més notícies: