powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

Consolidar el consum local, augmentar el percentatge d’exportacions i aconseguir que els restaurants augmentin la quota de vins de la DO Tarragona a les seves cartes. Aquests són alguns dels objectius de futur de la DO Tarragona. Ens ho explica el seu president, Vicenç Ferrer, que detalla que “el consumidor final del 70% de la nostra producció és local i la idea és consolidar aquestes dades. Volem facilitar encara més el fet de dur el vi a casa, que els restaurants consumeixin més vi de proximitat i potenciar els cellers com a canal de distribució, compra i tast”.

Parlem amb Ferrer després de la recent entrega dels premis de la 27a edició del Concurs de Vins de la DO Tarragona, que es va dur a terme la segona quinzena de juny. En total, el jurat –presidit per la professora de la Facultat d’Enologia de la URV Montse Nadal- va atorgar els premis a un total de catorze cellers representatius de pràcticament tot el territori vitivinícola de la DO Tarragona, amb un pes important pels vins de l’Alt Camp i el Baix Camp. Els cellers De Muller de Reus, Padró i Família de Bràfim i Vives Ambròs de Montferri van ser els que van recollir més distincions, en una edició que va quedar molt repartida entre l’ampli territori vitivinícola, ja que cellers de les quatre comarques productores de la DO Tarragona es van endur premis.

També hem parlat amb Oriol Pérez, de Vinyes del Tiet Pere, un dels cellers que s’ha endut un dels guardons en la categoria de vins blancs elaborats amb macabeu, la nova categoria que va debutar l’any passat. Ell ens parla de com ha anat la campanya i de l’aposta de que la DO Tarragona fa per aquesta varietat autòctona i ancestral.