La manca de solucions per la N-340 a Tarragona preocupa el Servei Català de Trànsit.

És una de les vies amb més sinistralitat de la xarxa viària catalana i enguany ha repuntat el número de víctimes mortals, no només al seu pas per la nostra demarcació.

El SCT dóna ple suport a les reivindicacions dels alcaldes del territori, recollides en l’anomenat Pacte de Berà. És a dir, aposta per la gratuïtat de l’autopista entre Altafulla i el Vendrell, poder treure camions de la nacional i que s’habiliti un nou accés a l’altura de la Mora.

La directora del Servei Català de Trànsit, Maria Eugènia Domènech, ha explicat a Tarragona Ràdio que és una qüestió que els preocupa i que porten molt de temps reclamant a l’Estat solucions, per activa i per passiva. Recorda que, mentrestant, han habilitat algunes mesures com les restriccions d’avançaments en alguns punts durant els caps de setmana i en moments de màxima afluència.

Domènech diu que els col·lapses de la N-340 a Tarragona també són un problema greu per la mobilitat entre municipis propers. 

En el que portem d’any, 29 persones han perdut la vida a les carreteres tarragonines i 72 han quedat ferides de caràcter greu. Al conjunt de Catalunya les víctimes, en el que portem d’any, són 95. Dues terceres parts dels accidents es produeixen per col·lisions frontals o sortides de via. Des del SCT insisteixen en que hi haurà mà dura contra les imprudències i les distraccions al voltant, especialment com a conseqüència de l’ús del telèfon mòbil.