L'aparador d'una botiga de calçat.

El petit comerç de la zona centre de Tarragona viu uns primers dies de rebaixes tranquils, sense massa afluència de gent. Espera que les vendes millorin en el que resta de campanya.

El problema és que, respecte als grans comerços i centres comercials, que inicien la campanya amb descomptes més agressius d’entre el 50 i el 70%, el petit comerç ho fa amb descomptes del 15 o el 20%. Són unes xifres que atrauen menys usuaris.

A més, els compradors busquen unes botigues que, al centre, no hi són. Això fa que el comerç de proximitat perdi tirada. Ho explica a Tarragona Ràdio la dinamitzadora de la Via T, Judit Sentís.

Sentís valora el 2021 com un bon any on s’han obert nous negocis i s’ha aconseguit una major diversificació comercial. D’altra banda, de cara al 2022, els agradaria repetir amb la campanya dels Bons Comerç. Diu que ha funcionat molt bé tant amb usuaris, com amb comerços, i volen apostar per la digitalització d’algunes botigues.

També, i en la línia de les activitats programades en els últims mesos, volen continuar amb el projecte de dinamització de la ciutat, per atraure la gent a passejar per la zona centre, els caps de setmana.