Professionals tarragonins de diverses disciplines es bolquen amb la prescripció d’activitats i l’aprenentatge dins i fora de l’escola. Tots ells s’han reunit aquest dilluns en l’Edcamp “Missió Edunauta: apropem les activitats als infants”, on s’ha destacat la motivació, el treball en família i la participació.
La jornada ha estat organitzada per l’Institut Municipal d’Educació de Tarragona i la Cooperativa Combinats, i impulsada per la Fundació Bofill. La sessió s’ha dut a terme a les instal·lacions de l’IMET i ha comptat amb la participació d’una vintena de professionals dividits en tres aules. A partir d’una conversa, els assistents han compartit experiències i reflexions sobre l’aprenentatge dins i fora de l’escola dels infants, la programació de tallers i activitats i les dificultats d’aquest àmbit a la ciutat de Tarragona.
L’acte ha finalitzat amb l’exposició de conclusions, entre les quals s’ha destacat la importància de la comunicació, la participació de les escoles i la implicació de les entitats i institucions per facilitar la programació d’activitats. La directora de l’Àrea Social de la Cooperativa Combinats, Raquel Barbier, ha exposat que “cal posar en evidència la intoxicació d’informació que existeix quan parlem d’activitats pels infants, i les dificultats per gestionar-la”, i que “no és suficient amb programar i oferir activitats per a aquells infants que les necessiten, sinó que cal anar més enllà”. Barbier ha conclòs que “els infants aprenen a tot arreu i en tot moment”, i que “només cal interrelacionar els aprenentatges entre ells, tot construint contextos de col·laboració”.