Consideren però que cal optimitzar les connexions entre Rodalies, regionals i TramCamp, i preparar l’estació per a serveis combinats de velocitat alta/convencional. Des del PTP pensen que és clau millorar les connexions amb autobús i altres modes com bicicletes i vehicles de mobilitat personal a l’estació.
Indiquen que cal tenir en compte diversos aspectes com l’avaluació de l’impacte urbanístic i territorial de l’estació i que es garanteixi l’accessibilitat viària i mobilitat local als nuclis habitats propers. A més, s’ha de coordinar amb altres projectes com el nou ramal ferroviari Tarragona-València.
Pel que fa a la intermodalitat ferroviària, l’associació diu que que és important optimitzar les connexions entre els diferents serveis ferroviaris, incloent els de Rodalies, regionals i el TramCamp, i dotar l’estació de la línia convencional Reus-Tarragona de la capacitat necessària per a futurs serveis combinats de velocitat
alta/convencional.
Així mateix, Promoció Transport Públic pensa que cal millorar la intermodalitat amb l’autobús, assegurant un disseny òptim de les instal·lacions i itineraris per a garantir una connexió eficient amb els serveis d’autobús urbans, interurbans i de llançadora a l’aeroport de Reus.
Finalment, destaquen que s’ha de tenir en compte la intermodalitat amb els modes de mobilitat activa com la bicicleta i els vehicles de mobilitat personal (VMP), assegurant infraestructures adequades i aparcaments segurs a l’estació.
L’estació intermodal del Camp de Tarragona s’espera que comenci a construir-se el 2026, segons han acordat el Ministeri de Transports (MITMA), representants de la Generalitat i alcaldes del territori. Se situarà principalment en el terme municipal de Vila-seca, si bé també agafarà terrenys de Reus. El cost estimat és de 35 MEUR.