Un dels projectes escolars que han participat en la iniciativa.
Un dels projectes escolars que han participat en la iniciativa.

Prop de 550 escolars elaboren propostes innovadores pel turisme familiar de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre. Ho han fet en el marc de la segona edició del projecte educatiu TurisTIC Challenge, convocat des del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, i que reconeix els tres projectes més innovadors treballats per escolars de la demarcació d’entre 10 i 18 anys.

Els grups escolars creadors de les deu propostes finalistes del repte educatiu han participat aquest dilluns de l’acte virtual on s’han donat a conèixer les tres propostes guanyadores. Aquestes han estat: ‘Tortosa Renaixentista’, presentada per l’equip A.Q del Col·legi Teresià de Tortosa, integrat per alumnes de primer i segon curs d’ESO. Proposa la promoció dels punts emblemàtics de la Tortosa renaixentista a través d’una ruta en bicicleta i fent-se difusió per Instagram.

També ha guanyat ‘Estada a l’Ametlla de Mar “Respir de sorra”’, de l’Equip Clau de Sol d’alumnes de cicle formatiu de grau superior de l’INS Jaume I de Salou, que proposa connectar l’Ametlla amb l’ecoturisme organitzant una setmana d’activitats a la platja que permetin fomentar vincles de confiança entre els participants i respecte per l’entorn.

Finalment, ‘Vinus et vitis’, elaborada per alumnes de sisè de primària de l’Escola Bernardí Tolrà de Vila-rodona, que proposa una ruta conduïda per codis QR pel seu poble i que transcorre per diferents espais significatius de la vinya de la zona que finalitza amb un tast de vi al centre d’interpretació.