Des del 16 de juny, les platges ja disposen del sistema de megafonia que avisa l’inici i el final del servei de socorrisme i diferents recordatoris com tenir cura de les pertinences. Uns avisos informatius i de prevenció que s’emeten en català, castellà i anglès. Des de Protecció Civil, recorden la importància d’informar-se prèviament i conèixer l’estat de la mar abans de banyar-se.
És una de les recomanacions que recorda Daniel Martínez, cap de Protecció Civil de l’Ajuntament de Tarragona. Amb la temporada de bany ja encetada, aconsella també anar a platges que estiguin vigilades i observar les banderes.
Martínez ha insistit a Tarragona Ràdio que els usuaris facin cas de les indicacions dels socorristes, ja que són la garantia de la seguretat dels banyistes.
Incís a les persones grans. Si van sols a la platja, es recomana ubicar-se al costat d’altres persones que s’estan banyant. Martínez recorda també vigilar els infants i que els joves no es llancin des de les roques. És important hidratar-se bé, evitar la sobreexposició solar i no banyar-se en cas de no trobar-se bé.
Martínez recorda les paraules PAS (Protegir, Avisar i Socórrer) davant de qualsevol tipus d’emergència.
Durant tot el període estival, hi haurà servei de socorrisme fins a les 20 h. Recordem que Tarragona ha reforçat la vigilància a les platges, amb 39 socorristes a diari que treballen fins a aquella hora. També s’ha reforçat la indicació amb cartells.
Més informació tant a la pàgina web de l’Ajuntament com de Protecció Civil del Departament d’Interior.
> Web Ajuntament de Tarragona: Seguretat a les platges
Altres notícies:
- Déjà vu del Nàstic: es deixa empatar un altre cop un 2 a 0 contra el Lugo (2-2)
- Alerta per tempestes fortes al litoral i prelitoral de Tarragona, Barcelona i Girona
- Els Bombers preveuen extingir en les pròximes hores l’incendi de la nau de material de piscines Vilanova
- S’aixeca el confinament pel núvol tòxic a Cunit i Calafell però es mantenen recomanacions de precaució a Vilanova i la Geltrú
- Protecció Civil demana respectar el confinament i admet que és una mesura “garantista”: “Que tothom estigui tranquil”