Protecció Civil durà a terme aquest divendres una nova prova de sirenes. L’exercici té per objectiu comprovar l’efectivitat del so i cobertura de les sirenes de la xarxa d’alarmes adscrites al Pla d’Emergència Exterior del Sector Químic de Catalunya, PLASEQCAT, que serveixen per alertar la població en cas d’accident químic. Al llarg del matí, entre les 10.00h i les 12.50h, s’activaran de manera seqüencial 82 sirenes d’avís de risc químic ubicades en 36 municipis catalans. A Tarragona, les que hi ha a la zona d’influència del Polígon Nord s’activaran a les 11.20h. 20 minuts més tard ho faran les del Polígon Sud.

La responsable de Protecció Civil a Tarragona, Eli Llombart, ha explicat a Tarragona Ràdio que és important dur a terme aquestes exercicis perquè la ciutadania es conscienciï sobre el que cal fer en cas de trobar-se amb una situació d’emergència real.

Aquesta prova, que es realitza dos cops l’any, serveix per comprovar el funcionament de les sirenes, si sonen bé i la zona en que es pot escoltar bé el so, ja que pot variar en funció del vent i altres factors, i també per familiaritzar la ciutadania. L’alarma consta de tres senyals ondulants d’un minut de durada separats per silencis de cinc segons. Per saber que ja ha finalitzat el risc químic la població sentirà el so de final d’alerta, un senyal continu de 30 segons de durada.

Protecció Civil farà un enviament de missatges massius a través de l’aplicació per a mòbil. També s’informarà a través del twitter @emergenciescat de l’activació de les sirenes a cada municipi, com es faria en cas d’accident real, a través del #ProvaSirenes.