Vodafone, Endesa i Orange són les empreses que han rebut més reclamacions a la demarcació de Tarragona el 2018, segons l’Agència Catalana de Consum.

El nombre de reclamacions ha pujat, però més del 52% han quedat resoltes per la via de la mediació o l’arbitratge. Per conseqüència, el nombre de denúncies ha baixat respecte el 2017, amb un total de 92 a la demarcació.

Les telecomunicacions i internet continuen sent el sector amb més reclamacions. Elisabeth Abad és directora de l’Agència Catalana del Consum del Departament d’Empresa i Coneixement a Tarragona.

A Tarragona també destaca el nombre d’inspeccions que s’han dut a terme, ja que han augmentat més d’un 43%, arribant a 849 actuacions. Són 48 els expedients resolts amb sanció a la demarcació, acumulant un import de gairebé 296.000€ en multes.

El nombre de consultes a l’organisme ha baixat respecte l’any passat ja que s’està impulsant les xarxes socials com a eina pels consumidors