powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

Es tracta d’una obra immensa, brillant, espectacular, però també molt difícil d’interpretar. L’al.leluia n’és el fragment més conegut.

Quan es va estrenar (ja fa 280 anys) l’èxit va ser apoteòsic i des d’aleshores s’ha interpretat de forma ininterrompuda arreu del món. Händel havia tingut grans èxits amb les seves òperes i també amb la música instrumental que escrivia per als diferents reis d’Anglaterra a qui va servir, però a partir dels 50 anys va dedicar-se gairebé de forma exclusiva als oratoris: va escriure’n una trentena, però amb El Messies es va superar.

No es tracta solament d’una obra de lloança a Crist on s’expliquen les excel·lències de la vida, la mort i la missió del Messies a la Terra, sinó que l’obra ha superat completament el patrimoni exclusiu dels fidels cristians i ha esdevingut patrimoni universal dels fidels a la música. Té aquella doble qualitat exclusiva de les obres mestres: d’una banda, conté secrets i noves lectures per als experts i de l’altra, bellesa i atracció per a l’oïdor mitjà. Acompleix, efectivament, una funció espiritual que si no ens apropa a Déu, com a mínim ens apropa a l’Art.

INTÈRPRETS

Raquel Andueza, soprano
Marta Infante, mezzosoprano
Roger Padullés, tenor
Elías Arranz, baríton
Franz Schubert Filharmonia
Cor Francesc Valls
Paul Agnew, director