La suspensió de serveis per la pandèmia ha estat el principal motiu de les reclamacions i consultes de consum al territori el 2020. A les comarques de Tarragona, el nombre total de queixes ha augmentat un 17,6%, fins a 2.904.

El 34,2% de les queixes tramitades a Consum al territori han estat relacionades amb la suspensió de vols, activitats turístiques, formatives, lúdiques o esportives. El 23,7% de reclamacions són per serveis de telecomunicacions i internet, seguit del 20,1% de béns de consum o producte.

Del total de reclamacions, el 42,8% s’han resolt per la via de la mediació o arbitratge. En concret, el 36,1% han estat mediacions i un 6,7% laudes dictats per la Junta Arbitral de Consum de Catalunya.

Per la seva banda, les consultes han augmentat un 74,2%, amb 6.379 ateses. La majoria estan relacionades amb serveis de consum, amb un 33,8%; seguides dels serveis de telecomunicacions i Internet, amb un 18,4%, i la compra de béns de consum o productes, amb un 16,4%.

Al conjunt de Catalunya, les queixes han augmentat durant el 2020 un 34% a Girona, un 22,6% a la Catalunya Central i un 2,1% a Lleida.