Renfe es mostra preocupada pel tall de cinc mesos previst entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders per implantar l’ample estàndard al corredor mediterrani. Serà el més important a partir de la tardor.
En aquest sentit, la Generalitat va fer arribar fa pocs dies una carta -a la qual ha tingut accés l’ACN- a la secretària general de Transport Terrestre, Marta Serrano, en què li proposava una sèrie de mesures per millorar el transport alternatiu, com un increment de serveis a l’R15, la implementació de més serveis Avant i una programació més eficient dels trens de mercaderies, perquè no circulin en hora punta en el tram Plana de Picamoixons-Valls-Sant Vicenç de Calders. Amb tot, una de les principals demandes de la Generalitat és que el pla es dissenyi amb antelació per poder-lo comunicar als usuaris i aquests sàpiguen de quines opcions disposen per fer els seus desplaçaments durant els mesos que duri el tall, previst inicialment entre el 30 de setembre i el 2 de març del 2025. La planificació amb temps també ha de servir a la Generalitat per saber si ha de reforçar el seu propi servei de bus exprés o hi ha un transvasament de viatgers cap a altres modes de transport.
La directora de Comunicació de Renfe, Anna Vinyals, ha comentat que l’operadora és molt conscient de les conseqüències que poden comportar les obres i ha recordat que estan emmarcades en les obres per millorar la infraestructura.

De moment, des del Departament de Territori no s’ha calculat quants usuaris pot arribar a afectar el tall, però destaquen que tant l’R2sud i l’R4 són les línies que concentren més usuaris dins del conjunt de la xarxa.
En la reunió de l’òrgan mixt, el Ministeri s’ha compromès a recuperar el servei Avant entre Tortosa i Barcelona, que es va suprimir durant la pandèmia i que ja no es va restablir.