Renfe xifra en un 13% el seguiment de la vaga que els sindicats minoritaris han mantingut aquest dilluns.
CGT, SF Intersindical i Alferro van decidir mantenir l’aturada malgrat l’acord d’última hora per desconvocar-la al qual van arribar diumenge a la nit el Ministeri de Transports, la Generalitat i els sindicats majoritaris. Amb tot, la companyia ferroviària admet que als tallers s’han registrat nivells d’adhesió a l’aturada per sobre de la mitjana que han pogut afectar l’operativa ferroviària. A Catalunya, el seguiment a Renfe Enginyeria i Manteniment ha estat del 30,6%.
Segons l’empresa pública, aquest percentatge superior ha pogut generar afectacions a l’operació ferroviària, ja que els retards en les tasques de manteniment, així com l’absència de personal en circulació i altres llocs clau, poden haver produït alteracions en la programació i freqüència dels serveis.
Renfe subratlla que malgrat les mesures per reduir l’afectació en el servei, s’ha hagut d’anul·lar trens i hi ha hagut retards generalitzats especialment al matí.
Des de Renfe es recorda que les incidències coincideixen amb les obres en marxa a diferents punts de la xarxa de Rodalies de Catalunya.
Els usuaris de Rodalies de l’estació de Segur de Calafell han estat aquest dilluns més de cinc hores sense cap tren per anar a Barcelona. Segons ha denunciat la plataforma Dignitat a les Vies i ha confirmat Renfe, des de les dotze del migdia fins passades les cinc de la tarda no hi ha hagut cap tren en direcció nord que s’hagi aturat a l’andana. En sentit sud, segons l’associació d’usuaris, tan sols s’han aturat dos combois en aquesta franja horària. Paral·lelament, a l’estació de Cunit alguns passatgers s’haurien encarat amb un maquinista arran d’un servei anul·lat i alguns haurien trencat un parell de vidres de l’estació com a protesta per la manca de connexions.
Amb tot, hi ha discrepàncies entre usuaris i Renfe sobre l’horari en el qual han passat els trens en direcció nord. Mentre per Dignitat a les Vies per Segur de Calafell tan sols s’ha aturat un tren cap a les 17.50 hores. En canvi, Renfe ha explicat que s’ha aturat un R2 a les 17.08 hores i un R14 a les 17.56 hores -segons els usuaris, aquest tren no s’ha aturat-. En un dia feiner normal, entre les 12 i les 18 hores per l’estació de Segur de Calafell hi ha previstos fins a onze trens de l’R2 en sentit Barcelona.