Repsol forma un acord amb Google Cloud i incorpora ‘big data’ i l’algoritme d’intel·ligència artificial com a noves eines de computació. Es tracta d’un repte de digitalització pionera en la refinació mundial.

La iniciativa s’emmarca en l’aposta de Repsol per la digitalització i la innovació a totes les seves àrees d’activitat. El seu objectiu és maximitzar el rendiment i l’eficiència del Complexe Industrial de Tarragona, una de les instal·lacions industrials més grans i complexes. Tarragona ha estat la refineria de Repsol escollida per aquest projecte perquè la configuració en línia del seu esquema productiu en facilita el testeig i la implantació.

Aquest pla té el potencial d’afegir 30 cèntims de dolar al marge per cada barril refinat de Repsol. Això significarien uns 20 milions de dòlars anuals de benefici. A més, l’aplicació d’aquesta idea és compatible amb altres iniciatives digitals, com per exemple Siclos, utilitzada per conèixer a temps real la traducció econòmica de la seva forma d’operar.

El complex industrial en el seu conjunt ocupa més de 500 hectàrees, el mateix que el centre urbà de Tarragona.