L’alcalde i candidat a la reelecció per ERC fa una clara aposta per un turisme sostenible que faci atractiva i visible la ciutat. Pau Ricomà té clar que el sector turístic és bàsic però també que s’ha d’evitar que Tarragona sigui com un parc temàtic per als visitants. És per això que vol que la ciutat sigui millor i es mostri al món. En aquest sentit recorda que el New York Times va situar Tarragona entre les 50 ciutats més atractives per visitar.

Ricomà assegura que ‘Els Estats Units ens miren’ i destaca l’oferta gastronòmica amb plats únics com el romesco i tota l’oferta d’activitats culturals i lúdiques i festivals que s’hi fan. Desestacionalitzar la temporada és un dels objectius que es persegueix i que, segons Ricomà, s’està aconseguint.

L’aposta per a un turisme sostenible pren força amb el projecte de l’Eurovelo i la connexió en bici amb Europa seguint el traçat de la costa Mediterrània amb Múrcia i Andalusia. L’alberg de la Ciutat de Repòs servirà, segons Ricomà per acollir aquest turisme respectuós.

Pau Ricomà considera que el nombre de places hoteleres ha de créixer i rebutja la denominació de Municipi Turístic. Pensa que l’obertura de comerços els festius afavorirà les grans superfícies en detriment de les botigues de proximitat.