Una ruta de la Catalunya Nova per enllaçar Tarragona amb Lleida a través del turisme de camins. És una proposta que l’alcalde, Pau Ricomà, ha posat damunt la taula en la cloenda de les Jornades DAFO. La necessitat de més inversions i de millorar les connexions ferroviàries entre ambdós territoris han centrat bona part de les reivindicacions.
Tarragona i Lleida es reivindiquen i projecten un futur compartit en matèria econòmica. L’impuls de l’estació de mercaderies i del port sec i la millora de les comunicacions via A-27 fins al Port de Tarragona marcaran les relacions entre els territoris. S’ha posat de manifest en el marc de les Jornades DAFO, celebrades aquest dimecres al Palau de Congressos.
Un cara a cara entre els alcaldes dels dos territoris ha donat pas a algunes iniciatives com la de Pau Ricomà, que creu que cal potenciar el turisme a peu o el cicloturisme. El batlle tarragoní parla de crear «una ruta de la Catalunya Nova» per enllaçar les nostres comarques amb les lleidatanes i, fins i tot, fer un dibuix circular que englobi Tortosa.
Ricomà ha estat molt crític amb el «pèssim» servei de trens entre Tarragona i Lleida. Ho comparteix el seu homòleg Miquel Pueyo, que pensa que calen més inversions.
Reus també ha sortit en la conversa entre alcaldes. I és que Pueyo ha admès que a Lleida li hagués anat bé tenir una ciutat amb qui «emmirallar-se i competir» com li ha passat a Tarragona.