La plataforma per la Promoció del Transport Públic (PTP) i la Plataforma en Defensa del Ferrocarril (PDF.Camp) han expressat la seva satisfacció per l’acceptació per part de la Generalitat de bona part de les al·legacions que van presentar al projecte del tramvia del Camp de Tarragona.

Les entitats valoren especialment que no s’utilitzi la via d’Adif i s’aposti per vies noves, que siguin d’ample europeu, que es permeti un servei més intens i s’arribi fins a la nova estació de Cambrils del corredor mediterrani. Segons han apuntat en declaracions a l’ACN, vetllaran perquè el sistema funcioni amb electricitat, perquè consideren que serà més eficient i tindrà més avantatges que l’hidrogen, que consideren inadequat per aquest projecte.

“Tot el que sigui que el projecte avanci ens sembla bé; estem satisfets perquè bona part de les nostres al·legacions s’han recollit”, ha indicat el portaveu de la PTP, Daniel Pi. Tot i això, ha expressat la seva preocupació perquè el projecte no s’encalli i ha lamentat que en el tram entre Cambrils i Port Aventura es cancel·lés el servei ferroviari quan va entrar en servei el corredor mediterrani: “no hauríem estat tot aquest temps sense servei”, ha comentat.

El seu homòleg de PDF.Camp, Carlos Montejano, s’ha expressat en una línia similar i ha celebrat que es descarti usar la via d’Adif entre Reus, Vila-seca i Tarragona. “Era una bogeria”, ha dit.

Tots dos han coincidit també en la necessitat que el nou mitjà de transport sigui elèctric. “Amb l’electricitat el tramvia pot recuperar l’energia de la frenada i no cal que porti el pes de les bateries, així és més eficient”, ha defensat Pi. En aquest sentit ha recordat que aquest és el sistema escollit al tramvia de Barcelona, i ha defensat que els dos trens siguin compatibles entre ells. “A València i Alacant ho han fet així. Permet fer compres compartides, és més barat i es pot compartir material, encara que les dues línies no es toquin”, ha explicat. Montejano també s’ha decantat per aquesta opció i “copiar els models d’èxit d’altres llocs”.

Així, tots dos han rebutjat l’ús de l’hidrogen. “En una línia que funcioni amb dièsel és bo posar-hi hidrogen, perquè és millor. Però si hi ha la possibilitat d’electrificar, no hi ha res més eficient”, ha sostingut Pi. “No som contraris a l’hidrogen, però deixem-lo per allò que vagi bé. No fem experiments amb gasosa”, ha afegit. En la seva opinió, “els tramvies d’electricitat són els millors que s’han inventat”.

Pel que fa al recorregut de la segona fase, que connectarà Reus, Vila-seca i Tarragona, Montejano ha assenyalat que el més important és que el tramvia estigui enllaçat amb la futura estació intermodal. Un cop això estigui garantit, veu amb bons ulls l’opció que plantegen els alcaldes de fer un traçat per l’N-340 que passi per la Canonja, els barris de Ponent de Tarragona i arribi fins a la plaça Imperial Tarraco. Per la seva banda, Pi ha defensat “que els alcaldes tinguin veu” en aquesta qüestió.