Setanta famílies vulnerables de la ciutat van reduir les factures dels subministraments de la llar durant el 2017. D’aquestes atencions en va sorgir la tramitació de 33 bons socials, una trentena de discriminació horària i tres peticions per rebaixar la potència elèctrica. En alguns casos, la factura de la llum va arribar a minvar fins a un 40%. Tots els beneficiaris de la mesura venien derivats dels Serveis Socials Municipals en el marc de les accions desenvolupades per la Taula de Pobresa Energètica de Tarragona i Reus.

Sis de cada deu famílies que van recórrer al servei durant l’any passat tenien dret a bo social però no l’havien sol·licitat. No hi ha un perfil tipificat dels beneficiaris però es va atendre força gent gran amb deutes acumulats i amb molta por de veure com se’ls podria acabar tallant la llum o el gas.

Aleix Manonellas, tècnic del Col·legi d’Enginyers Tècnics Industrial de Tarragona, explica que les famílies han reduït els imports de les factures de manera considerable però desigual, en funció dels casos.

El que va ser una prova pilot que va arrencar a Sant Pere i Sant Pau i a Sant Salvador ara passarà a ser un projecte consolidat de la mà de l’Institut Municipal de Serveis Socials. La consellera municipal de Serveis a la Persona, Ana Santos, explica que s’oferirà assessorament 6 hores a la setmana en diferents punts de la ciutat que encara s’han de concretar.

En els últims anys l’Ajuntament ha destinat més de 80.000 euros a ajudes d’emergència per casos de pobresa energètica.